work sleep eat REPEAT

09.11.2017

Kiire. Siinä sana, mikä tulee ensimmäisenä mieleen parilta viimeseltä viikolta. Toisaalta kiire ei oo oikea sana kuvaamaan, joten korvaan sen työllä. Pelkkä sana ei kuitenkaan paljasta vielä totuutta, vaan johdattelee hieman aiheeseen ja herättelee lukijan kuulemaan asioita töistä.

Mulla on siis selkeesti työpaikka. Taikka jopa kaks. Toisaalta toinen on harjottelupaikka ja toinen jonkinlainen niin sanottu työpaikka. Kuten jo tiedätte, harjottelupaikka on mulla edelleen sama eli tää hostelli. Toisen työpaikan nimi on Cone Heads, jonka nimi luultavasti kertoo kaiken oleellisen. Tai noh, ehkäpä ei.


Cone Heads on siis ranumesta, jossa myydään hamppareita ja ranuja erilaisilla höysteillä. Hain paikkaa, kun huomasin niiden ikkunassa ilmoituksen, jossa kaivattiin työntekijöitä. Lähetin sähköpostilla mun cv:n ja kulu muutama päivä ja ajattelin jo että eipä tärpänny.


Jokunen aamu sitten sain kuitenkin puhelinsoiton paikan pomolta ja menin käymään siellä ja nyt oon tehny siellä 6 vuoroa, jotka on keskittyny viikonloppujen yöaikoihin.


Ensimmäinen sana kiire on ilmenyt siis seuraavalla tavalla, että mun työvuorot hostellissa on myös keskittynyt viikonloppuihin. Viime viikonloppu oli siten hieman erikoinen ja mielenkiintonen.


Alotin perjantaiaamuna hostellissa kello 7 mun ensimmäisen vuoron yksin. Lopetin sen kolmelta. Suuntasin nukkumaan. Heräsin kympin aikoihin. Valmistauduin lähtemään töihin. Kolmas työvuoro sai alkunsa kello 23. Se päätty 5-5.30 hoodeilla. Palasin hostellille. Menin suihkuun ja laittauduin. Nukuin puolen tunnin päikkärit ja olin valmiina kello 7 aamulla alottamaan taas työt hostellissa.


Melko samalla kaavalla meni koko viikonloppu, paitsi työajat hieman vaihteli mutta enpä oikeen muuta tehny kun syöny, nukkunu ja tehny töitä. Joskus näinkin. Olin hyvin ihmeissäni ettei se ees tuntunu pahalta. En tuntenut itteeni uupuneeksi, mikä on onni.

Toisen työpaikan hommasin, koska:

  1. hostellissa oon harjottelussa, joten en saa palkkaa
  2. okei, saan $70 ruokaan/viikko mut se on hyvin vähän
  3. ja okei, saan asua ja pyykätä ilmaseks mut se ei oo ikuista
  4. tarviin siis rahaa
  5. haluan matkustella ja kierrellä tätä maata
  6. on myös kiva välillä ostella jotain kivaa

Siispä ainakin nyt toistaseks mulla on kaks duunia ja edelleen 3 vapaapäivää joka viikko jos samaan malliin jatkuu molemmissa paikoissa työvuorot!


Loppuun haluan taas heittää hirmusen kuvasekasorron, jonka antimista saatte nauttia. Koitan mun tulevilla blogiteksteillä aina pyrkiä pohdiskelemaan asioiden syvällisempiä merkityksiä, koska se on mun mielestä hauskaa ja loppukuvapläjäyksistä tulee varmaankin mun juttu. 


Ehkä myös voisin huvikseen koittaa kirjottaa enkuks jonkun tekstin. Mutta enpä mieti liikoja näiden suhteen. 

Kirjotan aina mitä aivot tuottaa sillä hetkellä.
Mutta eipä mulla muuta! Muistakaahan tyypit aina syödä kun siltä tuntuu ja syökää ihan mitä tahansa haluatte!!


- SÄDE -

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita