mitä? miksi? kuka? ketä? häh? täh? mä?

23.09.2017

Kuinka mä päädyin Australiaan?

En oikeen itekkään tiiä mistä tää idea yhtäkkiä lähti, mutta valmistumisen kynnyksellä sitä alko miettimään et mitähän sit seuraavaks. Vaikka kokin työ on mulle intohimo, mä en halunnu alkaa ettii Suomesta ainakaa vielä minkäänmoista työpaikkaa, joten päätinpä sit ettiä täältä xD.

Löysin GoExplore nimisen sivuston, jota aloin tutkailemaan joku päivä. Selvis et niitten kautta voisin päästä Ausseihin ja ne olis mukana hakuprosessissa ja kaikissa muissa paperijutuissa. Yks päivä laitoin hakemuksen menemään ja sit saikin alkaa täyttelemään ja lukemaan ja lähettelemään jos minkämoista paperia. Mm. enkunkielinen CV, viisumihakemus, sääntö- ja ehtopapereita, jne.

Ja täällä sitä nyt ollaan. Ainakin ekat kolme kuukautta oon siis tosiaan NOMADS nimisessä hostellissa Melbournen lähiössä nimeltä St Kilda. Oon täällä vähän niiku harjottelussa ja saan asua täällä ilmaseks ja ruokarahaa pitäis saada 70 dollaria per viikko kuitteja vastaan. 

Lähdin tänne yksin puoliextempporena mutta jos en oiskaan jostain syystä lähtenyt, olisin aivan varmasti katunu sitä aina. Ja nyt oli hyvä sauma lähteä, koska mulla ei ollu tällä hetkellä mitään kämppää Suomesta, ei työpaikkaa tai koulupaikkaa, koska en ees hakenut ja tavallaan ei mitään sellasta mikä ois pitänyt mut Suomessa, paitsi tietty perhe ja ystävät, mutta ne pysyy vaikka on hetken poissa!

Ikinä en oo lentänyt ilman ketään tuttua. Ikinä en oo lentänyt yli 6 tuntia putkeen. Ikinä en oo käyny Australiassa. Ikinä en oo ollut ulkomailla yksin. Ikinä en oo ollu poissa kotoa yli 6 viikkoa pidempää.

Lentämisestä selvisin hyvin ja kuitenkin sen verran oon matkustanu et vaihdot ja lentokenttäelämä oli sinänsä tuttua. Pitkät lentomatkat ois toki voinu mennä vielä nopeammin, jos ois ollu joku kelle jutella, mutta toisaalta ne oli yölentoja, joten aika hiljaa ois pitäny olla koko ajan. 

Australiassa kuulemma oon ainaki snäppifilttereiden perusteella xD mut en oo vielä satavarma oonko sisästäny sitä et oikeesti oon täällä, mutta enköhän viimestään jonkin ajan päästä. Nyt oon ulkomailla ns yksin. Ei tää mikää erakkokylä oo joten sinänsä en oo yksin, mut tajusitte pointin.

Vielä en oo ollu ku vasta alle viikon täällä mutta suunnitelmissa ois olla noin 7,5 kuukautta koska paluulipulle piti valita joku päivä ja laitoin vaan huvikseen 1.5. ja toinen päivä (vuonna 2018?1 whaat) pitäis olla sitten Suomessa.

Tää kirjotelma antoi ehkä jonkinlaisen selvennyksen et mitä ja miten täällä oon ja semmosta!


Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita