food is LOVE

05.10.2017

= monday - thursday =

!!VAROITUS!! Kuten otsikkokin jo kertoo, tästä tulee ruokapainoitteinen postaus, joten jos sulla on nälkä niin syö viimestään samalla ku luet tätä tai muuten kuolet nälkään!!

Maanantai oli mun viides työpäivä ja sen jälkeen mä riensin ostamaan ranuja, paikasta jota mulle suositeltiin! Ja en pettyny. Oli ihan super hyviä. Otin isot ranut ja ne makso jotain $5,90. Siihen sai valita dipin ja otin jonkun chilisen, joka oli ihan sairaan tulinen ku ranut oli vielä kuumia, mut kunnes ne alko vähä jäähtymään, liika tulisuus katos ja maku oli hyvä! Paikan nimi oli siis Cone heads.

Ranuja odotellessa tiirailin niitten muuta tarjontaa ja bongasin hyvältä kuullostavan vegehampparin listalta. Sitä menin testaamaan tiistaina mun kolmen tunnin lenkin jälkeen, kun juoksin suunnittelemattomasti toiseen kaupunkiin jonkun kuutisen kilsaa. Sieltä mä en jaksanut enkä tavallaa halunnukkaa enää juosta pois ku halusin ihailla maisemia ja lenkin kestoksi tuli kolme tuntia!?! Onneks mulla oli vähän rahaa mukana ja ostin söpöltä kioskilta Ice Chocolate nimisen juoman. Se oli NAM! Siihen tuli ainakin pehmistä ja kaakaojauhetta, joten ei voinut ees odottaa et se olis ollu pahaa.

Keskiviikkona oli vuoro mun toisen vapaapäivän ja jugen ja omenan jälkeen suuntasin rannalle ottamaan vähän arskaa. Oli ehkä vähän kylmempi ilma kun tiistaina mutta kyl mä ehkä vähän sain väriä. Sit heitin rantakamat kämpille ja suuntasin ruokakauppaan. Reissu kesti varmaan lähemmäs tunnin xD. Tykkään tutkailla uusia juttuja ja samalla yritin pähkäillä mitä haluisin syödä loppuviikon. 

Päädyin ostamaan kaikenmoista. Esim tomaatteja ja mandariineja, joita ei punnita ennen kassaa niinkuin Suomessa, vaan sun täytyy muistaa mitä lajiketta otit ja sit kun oot keränny miljoonaa eri tuotetta ja yrität muka muistaa mitä ne on, suuntaat itsepalvelukassalle (koska suurin osa täällä on itsepalvelukassoja) ja alat ettimään just sitä oikeeta lajiketta vaikkapa sienistä 10 muun erin joukosta ja toteat et painat vaan jotain ja toivot ettei sen kilohinta ollu just kallein.

Vinkkejä otetaan vastaan jos tähän on olemassa joku hyvä menetelmä miten ne muistaa vai oisko järkevää ottaa joka lajikkeen nimestä kuva vai mikä niinku on jutun juoni xD. Asiaa toki helpottais se et jos vaikka lajikkeiden kilohinnat ois esillä kassasysteemin valikoimassa, mutta eih. Siellä on vaan kuvat ja lajikkeen nimet. Ehkä mä joskus opin tuntemaan joka ikisen lajikkeen värierot sun muut että saan oikeat hinnat mun tuotteille.

Ostin hyvän näkösiä sämpylöitä ja päätin tehdä niistä tofuhamppareita. Paistoin leivät pannulla öljyssä ja voitelin ne pestolla. Väliin laitoin lisäks tomaattia, sieniä, marinoitua tofua, juustoa sekä paprikamausteella maustettua smetanaa. Oli muutekseen HYVIÄ!😍

Tänään käytin samaa leipää mun avocadoleipien pohjana. Tällä kertaa vaan paahdoin ne leivänpaahtimessa ja päälle levitin pestoa ja smetanaa. Sit siihen maustettu juustoshiibale, paistettuja herkkusieniä, tomaattia ja avocadoa. Onnistuin tekemään maukkaita leipiä uudestaan.

Tälläkin viikolla oon jutustellu kivoja facetime (tai snäppi tai whatsapp) puheluita ja on aina kiva jutella perheen tai kavereitten kanssa! Anytime, just call me :)


Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita