Aussilife

26.09.2017

what's going on down here?


Oon tässä muutaman päivän aikana tutkaillu ja seikkaillu ympäriinsä. Oon vaan päättäny lähtee kävelemään ovesta ulos ja kävellä sinne suuntaan minne miele tekee. Näin löysin rannan ja näin myös löysin tän lähiön keskustan sekä ruokakaupan. Hauskaa tutustua uuteen paikkaan mistä ei oo mitään tietoa aiemmin ja ilman karttaa suunnistaa jonnekkin päin.

Sään puolesta tääl on ollu kyl todella vaihtelevaa. Perjantaina lämpö tais nousta johonkin 25 ja lauantai oli entistäkin lämpösempi päivä. 28 tais olla lämpösin aste mitä bongasin puhelimen sääkartasta. Sillon käväsin rannalla vähän kävelemässä ja lukemassa kirjaa. Kovia tuulen puuskia oli kyl välillä jotka lennätti hiekkaa mukanaan ja merivesi oli tosi kylmää, kun koitin kahlata.

Perjantaina eksyin tän paikan keskustaan, mistä ostin jädeä, farkkutakin ja sim-kortin. Sain myös selville että mun visa electron ei toimikkaan ihan joka kaupassa! JEEEE! Vaikka suomen pankissa sanottiin et pitäs toimia. No pääasia et se toimii pankkiautomaateilla ja siellä kaupassa mistä löysin mun farkkutakin!

Oon myös huomannu että täällä kävelijöiden liikennevalot vaihtuu ihan super nopeaa. Pitää pitää vauhtia yllä mikäli haluaa päästä tien yli oikeeseen aikaan. Toki pidemmillä tienylityksillä välissä menee vähän niiku semmonen levähdyskaistale. Siihen voi pysähtyä ja antaa sykkeen laskea taas seuraavaa tienylitystä varten. 

Sunnuntaina vaihdoin mun yksityishuoneesta yhteen henkilökunnan huoneeseen. Sain valita kolmesta huoneesta ja tää oli niistä paras vaihtoehto, koska täällä on vaan neljälle sänkyt ja muissa oli kuudelle tai jopa kaheksalle. En muista kunnolla, mut ne näytti siltä et siel ois tullu tosi ahdasta ja omia tavaroita ei paljon ois voinu levitellä minnekkää.

Täällä mun kanssa asuu tällä hetkellä yks likka ja kaks jäbää ja kyl ne ihan hauskoja on! 

Sunnuntaina oli myös mun eka harkkavuoro ja aivot ylikuormittu. Olin vastaanotossa ja siinä sitte annettiin tyypeille huoneita ja tehtii kaikkea mitä nyt hostellin vastaanotossa tehään. xD Pääasiassa opettelin siis käyttämään sitä järjestelmää minne ihmiset kirjautuu ja mitä kautta näky niitten varaukset ja tämmöstä. Mielenkiintosta oli ja on kivaa oppia aina uusia juttuja.

Eilen, eli maanantaina päätin et lähen tsekkaamaan Melbournen keskustan ja menin sinne ratikalla. Matka kesti jonkun 15-25 min. Sää oli hyvin vaihteleva ja välillä ripotteli vettä. Lämpötila pyöri jossain 14 asteen kieppeillä. Täytyy kyl sanoa et oli kyl kiva ja suuri kaupunki. Pääosin kiertelin siellä ympäriinsä kaupoissa mitä tuli vastaan ja vähän samalla taktiikalla menin et meen siihen suuntaan minne eniten haluan.

Löysin housut ja ruokaa. Kelpo reissu siis! Ja nyt tiedän mistä saan ostettua mykikortin ja sinne lisää matkoja/aikaa jotta pääsee matkustamaan mm. just noilla ratikoilla. Käsittääkseni millään muulla tavalla et voi ainakaan ratikoissa matkaa kustantaa.

Kun tulin poispäin, jäin vahingossa yhen pysäkin liian myöhään mut sit löysin Lunaparkin ja hienot maisemat oli kävellessä joten ei haitannu vaikka jouduin muutamia metrejä ylimääräistä matkaamaan.

Tänään oon vaan chillaillu ympäriinsä.

- Säde

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita