Day 33 AND 34 AND 35

30.11.2016

MOMOMOMONDAY

- roma -

Herätys 5.41, koska en voi laittaa sitä mihinkään tasa-aikaan. Pääsin heti ponkasemaan ylös (mikä on suuri ihme) ja sit syötiin puurot ja laittauduttiin.

Aateltiin illalla et kun juna lähtee 7.02, niin mennän pyörillä ja lähetään kahtakytä vaille. Nooh kello näytti 6.35 ja aloin kuuntelemaan sateen ropinaa avonaisesta ikkunasta. Voooihan ny kukkakepponen.

Äkkiä kamat kasaan ja respaan sanomaan et haluttais taksi asemalle.

Päästiin taksiin hyvissä ajoin ja asemallekki kerittiin helposti. Päästiin junaan ja matka sai alkaa.

Falconarassa oli junan vaihto ja siellä hetki venailtiin junaa. Juna tuli, mut ovet ei auennu. Hmmm meni varmaa 10 min kunnes vihdoin ne aukes ja päästiin sisään.

Sit kaikki pitemmän matkan junat missä ollaan täällä Italiassa ennen istuttu, niin niissä ei oo ollu paikkoja. No täshän oli ja se tuli nopeaa selväks kun meinattiin ryövätä jonkun paikat xD. Helposti sit kyl löydettiin omille paikoille. Mun vieressä vaan istu joku random hyyppä joka tökki mua kyynerpäällään unissaan. Kiva kaveri.

Junamatka meni torkkuessa ja vuoristoja ihaillessa. Siinä meni joku parisen tuntia ja sit oltiinkin jo in DA Roma.

Asema oli astetta isompi ja ehkä hiukan enemmän siellä oli porukkaakin kun esim Helsingissä, mut löydettiin tie helposti ulos ja siellä siintikin jo meidän hotelli. - Hotel Madison -

Tsekattiin ittemme sisälle ja käytiin heittämässä kamat huoneeseen. Ahdistavan kuuma käytävä ja huone, ikkunasta ei nähny ku rumalle sisäpihalle, pehmustetut seinät, viliseviä ötököitä lattialla mut JÄÄKAAPISSA KYLMÄÄ VETTÄ JA VESSASSA KYLPYAMME!!!! Ai että!!

Pian sit lähettiin metsästämään jollain ihme suuntavaistolla colosseumia ja hairastiin leivät mukaan kahvilasta. Arska paisto pilvettomältä taivaalta ja pian alko colosseumista näkymään osia.

7,5 € makso sisäänpääsy kun oli EU maasta ja sit kierrettiin se läpi. Oli kyl hullu miettiä et siellä ollu kaikenmoisia taisteluita ja sen semmosta.

Sit käytiin samalla lipulla kiertämässä Forum Romanum. Siistejä mestoja!

Sieltä sitten jotakin kautta löydettiin itsemme vatipäähän eli siis Pietarin kirkolle. Olihan se mahtava ulkoapäin. Sisälle oli niin kovat jonot turvatarkastuksissa et kelattiin et tänään ei jaksa sinne jonottaa ja iltakin alko jo hämärtää.

Saatiin ihania auringonlaskukuvia!! Ja suuren seikkailun jälkeen löydettiin myös espanjalaiset portaat ja sit kun sain yhden kuvan ylhäältäpäin niihin jouluvaloihin ja portaisiin niin BÄDÄM akku loppu. Se niistä kuvista sitte, mut hienoo oli!

Käveltiin sit pääkadun poikki ja alettiin olla aika puhki 8 tunnin kävelyn jälkeen ilman istumista. Käytiin nopsaa syömässä ja alettiin metsästämään meidän hotellia.

Se olikin sit helpommin sanottu kun tehty. Löydettiin varmaan noin tunnin päästä se asema, jolle tultiin ja se osottautuki hieman isommaks. Aateltiin et helposti löydetään se ovi mistä mentiin pihalle mut ehei. No sit päätettiin et kierretään se rakennus ulkokautta. Suunnitelmat voi muuttua aika nopeaa kun oikealle puolella on pari pyssymiestä ja aita.

Lähettiin sit vasemmalle. Käveltiin suoraan, suoraan ja enemmän suoraan kunnes tajuttiin et ei tästä pääse minnekkään toiselle puolelle. Lähettiin takasin ja tajuttiin et ton tunnelin läpi päästään ja sieltähän sit hetken seikkailun jälkeen löydettiin meidän hotelli.

Jalat oli kauttaaltaan niin poikki et ei ois kyl pystyny kävelemään enää metriäkään. Mä otin ihanan pitkän kylvyn ja sit saikin jo uni tulla. Mut eipä vaan tullu niin helposti. Hiki virtas selässä vaikka lämmitys ei ollu päällä ja ikkuna oli auki. Kyllä sitä unta kuitenkin jonkin verran onneks saatiin.

TUTUTUTUTUESDAY

Aamulla herättiin joskus vartin yli ysi ja mentiin aamupalalle. Kerättiin kimpsut ja kampsut kasaan ja maksettin hotsku. Sit heitettiin reput asemalle säilöön ja lähettiin metsästämään sitä kuuluisaa suihkulähdettä minne heitettiin kolikotki.

Matkalla käytiin turistikrääsäkaupassa ostamassa lämpöset hupparit.

Fontana di treville käveltiinki sit varmaan vähän pidemmän kautta mut löytyhän se. Otettiin kuvat ja ostettiin isot jädet ja palat pizzaa.

Sit kierreltiin vähän markkinakojuja ja mentiin asemalle shoppailemaan. Jalat alko olemaan aika poikki ja sit vaan venailtiin et millon ilmotetaan oikea raide. Kaikkiin muihin tuli jo puoli tuntia aiemmin, mut meidän raide meidän tuurilla kerrottiin 7 min ennen lähtöä, mut hyvin kerittiin.

Junassa pelailtiin vähän korttia ja syötiin eväitä ja torkuttiin. Välillä snäpin säämittari näytti -1 astettaki. Hui! Sit Falconarassa jäätiin odottamaan meidön junaa mikä oli ihanasti 20 min myöhässä ja meinattiin jäätyä sitä odotellessa kun asema oli jo kii.

Oltiin joskus 10 hoodeilla takas Senigalliassa.

WEWEWEWEWEDNESDAY

Työaamu. Meni jotenkin liian hyvin ja päätettiin lähtee polkemaan 10 min aiemmin töihin et ei tarvis ihan hiki hatussa polkea. Noustiin sit pyörien selkään ja mä ihmettelin miks mun on niin raskas polkea. TSÄDÄÄM takarengas oli puhjennu. JES! Ei muutaku kävelemään töihin.

Sandro ois hakenu meidät, mut sillä oli vapaapäivä, mut töissä ei haitannu ketään vaik oltiin puol tuntii myöhässä. (varmaan toivo ettei oltais tultukaa, eiku xd)

Siellä oli katkarapuja ja katkarapuja ja tomaatteja ja tomaatteja ja katkarapuja ja tomaatteja.

Töistä käveltiin kylmissämme pois ja sit nähtiin kv- vastaava Mariaa hotellilla. Se antoi meille todistukset tästä työssäoppimisesta ja sano et Sandro ei ollu tyytyväinen edellisiin suomalaisiin työssäoppijoihin, mut meistä se tykkäs! Tuli voittajafiilis!!

Sit vaan höllittiin loppupäivä ja katottiin leffa. Päivät hupenee ja kaks työpäivää enää jäljellä.

Toivotaan vaan et Lufthansa lopettais lakkonsa tai muuten saadaan lisäjännitystä vielä tähän jännitykseen, mut se on hyvää yötä!!

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita